Veelgestelde vragen

We ontvangen geregeld veel vragen en de meest voorkomende hebben we hier onder elkaar gezet. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan contact met ons via ons contactformulier.

Over Echo Base Charity Con

Wat is Echo Base (Charity) Con?
Echo Base Charity Con is een 100% Star Wars evenement voor en door fans met als doel het bieden van een dag vol entertainment en het inzamelen van geld voor Force for Change – het officiële goede doel van Lucasfilm / Disney.

Waarom heet het event Echo Base?
De naam Echo Base komt uit de Star Wars-film The Empire Strikes Back (1980) en werd de naam van de Nederlandse Star Wars-fanclub Echo Base die actief was tussen 2000 en 2004. In die tijd werden drie conventies georganiseerd: in 2001, 2002 en 2003. Logischerwijs werd er voor de naam Echo Base Con(vention) gekozen. De fanclub bestaat niet meer, maar we hebben toch besloten de naam Echo Base Con ook voor deze nieuwe editie te gebruiken.

Door wie wordt Echo Base Charity Con georganiseerd?
Echo Base Charity Con wordt georganiseerd door Stichting Echo Base, die eerder actief was tussen 2000 en 2004. Zie hier voor meer informatie over de stichting.

Waarom staat er Charity in de naam?
Het inzamelen van geld voor een goed doel is altijd een belangrijk aspect van Echo Base Con geweest. Zo ging in 2002 en 2003 de opbrengst naar respectievelijk het KWF en Stichting Doe-Een-Wens. Ook de opbrengst van de 2017-editie gaat naar een goed doel: in samenwerking met Star Wars: Force for Change zal Stichting Echo Base de netto opbrengsten van deze editie doneren aan het levensreddende werk van UNICEF.

Waar en wanneer is Echo Base Charity Con?
Echo Base Charity Con vindt plaats op zaterdag 16 december 2017 van 10:00-21:30 in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht. Het reguliere programma loopt tot 18:00, gevolgd door de charity screening van The Last Jedi.

Waarom is voor de datum 16 december gekozen?
De datum 16 december is niet toevallig gekozen. Niet alleen draait de nieuwste film, Star Wars: The Last Jedi, vanaf die week in de bioscoop, maar is het tevens 40 jaar geleden dat Star Wars in première ging in de Nederlandse bioscopen (15 december 1977).

Is het event geschikt voor alle leeftijden?
Echo Base Charity Con is een evenement geschikt voor de hele familie! Let bij de screenings in de zaal wel op met mogelijk hard geluid tijdens een filmvertoning.

 

activiteiten echo base charity con

 

Activiteiten

Wat kun je doen op Echo Base Charity Con?
Kort gezegd: alles wat met Star Wars te maken heeft vind je op Echo Base Charity Con. Er zijn diverse gasten aanwezig die hebben meegewerkt aan het maken van de films, voor en achter de schermen. Tijdens de panels kun je meer te weten komen over hun ervaringen tijdens het maken van de films. Natuurlijk kun je onze gasten ontmoeten tijdens de meet & greets. Er zijn vertoningen van diverse (fan)films, in aanwezigheid van de makers. Dankzij fangroepen als de 501st Legion en de R2-D2 Builders Club sta je tijdens het event oog in oog met Stormtroopers, droids, rebellen en andere good & bad guys uit het Star Wars-universum. Of kom zelf verkleed als je favoriete personage! En natuurlijk kun je bij de standhouders terecht voor alle Star Wars-merchandise die je kunt bedenken.

Zijn er signeersessies met de gasten?
Voor bijna al onze gasten zijn er signeersessies gepland. In bijna alle gevallen zijn de handtekeningen tegen betaling. De prijs van deze handtekeningen worden door de gasten bepaald, al streven we er samen met onze gasten naar om deze zo laag mogelijk te houden.

Moet ik zelf iets meenemen om te laten signeren?
Onze gasten beschikken over foto’s die gesigneerd kunnen worden, maar je kunt natuurlijk ook een item van jezelf laten signeren.

Kan ik op de foto met de gasten?
In veel gevallen kan dit gewoon aan tafel tijdens de signeersessies. Het is mogelijk dat hiervoor een vergoeding wordt gevraagd.

Alle gasten nemen deel aan fotoshoots waarbij je in een professionele fotostudio op de foto kan gaan met je favoriete gast. Je krijgt de foto direct mee in 13×18 formaat èn je krijgt de foto gratis in digitaal formaat zodat je zoveel afdrukken kunt maken als je wilt.

Voor de fotoshoots zijn aparte tickets benodigd. De vergoeding zal in een aantal gevallen geheel of gedeeltelijk ten goede komen aan Unicef Nederland via Star Wars: Force for Change. De tickets zijn te koop in onze ticketshop maar ook tijdens het evenement zelf.

Waar kan ik de foto’s van de fotoshoots downloaden?
De foto’s zijn na afloop van het evenement via deze link te downloaden.

Heb ik een gegarandeerde plaats bij een filmvertoning of panel?
Starkiller Base (zaal 12) beschikt over 619 stoelen. Hierbij geldt: vol is vol! Zorg ervoor dat je op tijd bent als je verzekerd wilt zijn van een plaats bij een filmvertoning of panel. Bij de speciale voorstelling van Star Wars: The Last Jedi in Ahch-To (zaal 8) is je zitplaats wel gegarandeerd (tickets voor deze speciale voorstelling zijn uitverkocht).

Wanneer komt het programma online?
Ons streven is om twee weken voor het evenement het programma te publiceren. In de aanloop daarnaartoe zullen we alle activiteiten bekend gaan maken. Deze vind je terug in ons menu onder [Programma].

Is het mogelijk om Star Wars: The Last Jedi te bekijken op het evenement?
In de avond is een speciale voorstelling van Star Wars: The Last Jedi in aanwezigheid van acteurs uit de film, waaronder Tim Rose (Admiral Ackbar), die na afloop zullen vertellen over hun ervaringen met het maken van de film! Natuurlijk is er daarbij ook gelegenheid vragen te stellen aan deze gasten. Tickets voor deze speciale voorstelling zijn uitverkocht. De volledige opbrengst van deze voorstelling gaat naar UNICEF.

Je hebt natuurlijk wel de mogelijkheid om naar een reguliere voorstelling van The Last Jedi te gaan. Check de site van Kinepolis voor de tijden.

Tickets

Hoe kan ik kaarten kopen?
Kaarten zijn te koop via deze pagina en in de meer dan 450 winkels van Primera. Kijk voor een vestiging bij jou in de buurt op www.primera.nl.

Kan ik kaarten aan de kassa kopen?
NEE, het is niet mogelijk om voor het evenement kaarten aan de kassa te kopen. Echo Base Charity Con is UITVERKOCHT.

Ik heb tickets gekocht via Paylogic, maar heb ze nog niet ontvangen. Wat nu?
Wanneer je twijfelt of je bestelling goed is doorgekomen kun je altijd contact opnemen met de klantenservice van Paylogic door te bellen naar 0900-72956442, of door een mail te sturen naar customerservice@paylogic.com.

Ik heb tickets gekocht, maar ben helaas verhinderd. Kan ik de tickets retourneren?
Helaas is het niet mogelijk tickets te restitueren. Gekochte tickets kun je eventueel veilig doorverkopen via www.ticketswap.nl.

speys kinepolis jaarbeurs utrecht

 

Locatie

Is er een mogelijkheid om eten en drinken te kopen?
Jazeker! Tijdens of na Echo Base Charity Con kun je op de begane grond van Kinepolis Jaarbeurs terecht bij Speys voor een heerlijke lunch of diner. Snoep, frisdrank, chips en andere dingen voor de lekkere trek zijn te verkrijgen in de shop van Kinepolis Jaarbeurs op de eerste verdieping. Net buiten Kinepolis vind je Restaurant Ruig en Miyago and Jones.

Mag ik m’n huisdier meenemen?
Nee, huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van Porgs.

Is het evenement rolstoeltoegankelijk?
Jazeker. Kinepolis Jaarbeurs heeft rolstoelplaatsen in elke zaal. Lift en mindervalidentoilet zijn ook aanwezig.

Is er Wi-Fi aanwezig?
Bij Speys kun je gebruik maken van het Wi-Fi netwerk voor gasten.

Kan ik mijn telefoon/camera/laptop opladen?
Ja, bij Speys zijn USB- en stroompunten aanwezig.

Kan ik parkeren bij Kinepolis Jaarbeurs?
Rondom de Jaarbeurs is volop parkeergelegenheid. P1 en P3 zijn het gunstigst gelegen ten opzichte van Kinepolis Jaarbeurs. Bij langer dan 2 uur parkeren kun je gebruik maken van een gereduceerd parkeertarief. Toon je uitrijkaart aan de kassa van Kinepolis Jaarbeurs en ontvang het gereduceerd tarief van € 8,-. Parkeer je minder dan 2 uur dan geldt het reguliere tarief.

Kun je pinnen op Echo Base Con?
Bij een aantal exposanten kun je met pin betalen, maar lang niet overal. Neem dus voldoende contant geld mee. Er staan pinautomaten in de centrale hal van Jaarbeurs Utrecht (bereikbaar via Speys). Eventueel kun je ook pinnen op Utrecht Centraal.

Is er een garderobe aanwezig?
Er is geen garderobe aanwezig.

Kan ik naar buiten en daarna weer naar binnen?
Na het scannen van je toegangskaart krijg je een polsbandje. Op vertoon van dit polsbandje kun je vrij in- en uitlopen. Let op: polsbandjes zijn niet overdraagbaar. Bij beschadiging of verlies wordt de prijs van een dagkaart (€ 25,-) in rekening gebracht wanneer je weer terug naar binnen wilt.

Mag ik reclame maken/flyeren voor mijn evenement?
Het is NIET toegestaan tijdens Echo Base Charity Con om op welke wijze dan ook reclame te maken voor een evenement (bijvoorbeeld door middel van flyeren) zonder schriftelijke toestemming van Stichting Echo Base. Ook buiten het gebouw is het verboden te flyeren (op privéterrein van Kinepolis Jaarbeurs Utrecht danwel in de openbare ruimte van de gemeente Utrecht).

 

 …Terug naar de hoofdpagina