[:nl]We ontvangen geregeld veel vragen en de meest voorkomende hebben we hier onder elkaar gezet. Mocht jouw vraag er niet tussen staan, neem dan contact met ons via ons contactformulier.

Over Echo Base Charity Con

Wat is Echo Base (Charity) Con?
Echo Base Charity Con is een 100% Star Wars evenement voor en door fans met als doel het bieden van een dag vol entertainment en het inzamelen van geld voor een goed doel.

Waarom heet het event Echo Base?
De naam Echo Base komt uit de Star Wars-film The Empire Strikes Back (1980) en werd de naam van de Nederlandse Star Wars-fanclub Echo Base die actief was tussen 2000 en 2004. In die tijd werden drie conventies georganiseerd: in 2001, 2002 en 2003. Logischerwijs werd er voor de naam Echo Base Con(vention) gekozen. De fanclub bestaat niet meer, maar we hebben toch besloten de naam Echo Base Con ook voor de nieuwe edities te gebruiken.

Door wie wordt Echo Base Charity Con georganiseerd?
Echo Base Charity Con wordt georganiseerd door Stichting Echo Base, die eerder actief was tussen 2000 en 2004. Zie hier voor meer informatie over de stichting.

Waarom staat er Charity in de naam?
Het inzamelen van geld voor een goed doel is altijd een belangrijk aspect van Echo Base Con geweest. Zo ging in 2002, 2003 en 2017 de opbrengst naar respectievelijk het KWF, Stichting Doe-Een-Wens en UNICEF. Ook de opbrengst van de 2019-editie gaat naar een goed doel.

Waar en wanneer is Echo Base Charity Con?
Echo Base Charity Con vindt plaats op zaterdag 21 december 2019 van 10:00-19:00 in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht.

Waarom is voor de datum 21 december gekozen?
De datum 21 december is niet toevallig gekozen: vanaf die week draait eindelijk het langverwachte negende en laatste deel in de Skywalker-saga in de bioscoop: Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker.

Is het event geschikt voor alle leeftijden?
Echo Base Charity Con is een evenement geschikt voor de hele familie! Let bij de screenings in de zaal wel op met mogelijk hard geluid tijdens een filmvertoning.

 

activiteiten echo base charity con

 

Activiteiten

Wat kun je doen op Echo Base Charity Con?
Kort gezegd: alles wat met Star Wars te maken heeft vind je op Echo Base Charity Con. Er zijn diverse gasten aanwezig die hebben meegewerkt aan het maken van de films, voor en achter de schermen. Tijdens de panels kun je meer te weten komen over hun ervaringen tijdens het maken van de films. Natuurlijk kun je onze gasten ontmoeten tijdens de meet & greets. Dankzij fangroepen als de 501st Legion en de R2-D2 Builders Club sta je tijdens het event oog in oog met Stormtroopers, droids, rebellen en andere good & bad guys uit het Star Wars-universum. Of kom zelf verkleed als je favoriete personage! En natuurlijk kun je bij de standhouders terecht voor alle Star Wars-merchandise die je kunt bedenken.

Zijn er signeersessies met de gasten?
Voor bijna al onze gasten zijn er signeersessies gepland. In bijna alle gevallen zijn de handtekeningen tegen betaling. De prijs van deze handtekeningen worden door de gasten bepaald, al streven we er samen met onze gasten naar om deze zo laag mogelijk te houden.

Moet ik zelf iets meenemen om te laten signeren?
Onze gasten beschikken over foto’s die gesigneerd kunnen worden, maar je kunt natuurlijk ook een item van jezelf laten signeren.

Kan ik op de foto met de gasten?
In veel gevallen kan dit gewoon aan tafel tijdens de signeersessies. Het is mogelijk dat hiervoor een vergoeding wordt gevraagd.

Heb ik een gegarandeerde plaats bij een filmvertoning of panel?
Starkiller Base (zaal 12) beschikt over 575 stoelen. Hierbij geldt: vol is vol! Zorg ervoor dat je op tijd bent als je verzekerd wilt zijn van een plaats bij een filmvertoning of panel.

Wanneer komt het programma online?
Ons streven is om twee weken voor het evenement het programma te publiceren. In de aanloop daarnaartoe zullen we alle activiteiten bekend gaan maken. Deze vind je terug in ons menu onder [Programma].

Is het mogelijk om The Rise of Skywalker te bekijken op het evenement?
Tijdens Echo Base Con vindt een zeer speciale vertoning van Star Wars: The Rise of Skywalker plaats in aanwezigheid van diverse makers van de film, waaronder Lee Towersey (R2-D2) en Brian Herring (BB-8). Voor deze speciale voorstelling zijn aparte tickets benodigd. Meer informatie hierover vind je hier. Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid om naar een reguliere voorstelling van The Rise of Skywalker te gaan. Check de site van Kinepolis voor de tijden.

Tickets

Hoe kan ik kaarten kopen?
Kaarten zijn te koop via deze pagina.

Kan ik offline kaarten kopen?
Het is helaas niet meer mogelijk om offline tickets te kopen. Primera is per 1 juli 2019 gestopt met verkoop van fysieke tickets. Kaarten kunnen enkel nog via deze pagina worden gekocht.

Kan ik kaarten aan de kassa kopen?
Mocht Echo Base Con 2019 niet uitverkocht zijn in de voorverkoop, zullen er kaarten aan de kassa verkrijgbaar zijn. Deze kaarten kosten € 25,00.

Ik heb tickets gekocht via Paylogic, maar heb ze nog niet ontvangen. Wat nu?
Wanneer je twijfelt of je bestelling goed is doorgekomen kun je altijd contact opnemen met de klantenservice van Paylogic door te bellen naar 0900-72956442, of door een mail te sturen naar customerservice@paylogic.com.

Ik heb tickets gekocht, maar ben helaas verhinderd. Kan ik de tickets retourneren?
Helaas is het niet mogelijk tickets te restitueren. Gekochte tickets kun je eventueel veilig doorverkopen via www.ticketswap.nl.

speys kinepolis jaarbeurs utrecht

 

Locatie

Is er een mogelijkheid om eten en drinken te kopen?
Jazeker! Tijdens of na Echo Base Charity Con kun je op de begane grond van Kinepolis Jaarbeurs terecht bij Speys voor een heerlijke lunch of diner. Snoep, frisdrank, chips en andere dingen voor de lekkere trek zijn te verkrijgen in de shop van Kinepolis Jaarbeurs op de eerste verdieping. Net buiten Kinepolis vind je Restaurant Ruig en Miyagi and Jones.

Mag ik m’n huisdier meenemen?
Nee, huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van Porgs.

Is het evenement rolstoeltoegankelijk?
Jazeker. Kinepolis Jaarbeurs heeft rolstoelplaatsen in elke zaal. Lift en mindervalidentoilet zijn ook aanwezig.

Is er wifi aanwezig?
Ja, Kinepolis Jaarbeurs biedt gratis wifi aan alle bezoekers. Er is mogelijk registratie vereist voordat hiervan gebruik kan worden gemaakt. Werking van het wifi-netwerk kan niet worden gegarandeerd door Kinepolis of Stichting Echo Base.

Kan ik mijn telefoon/camera/laptop opladen?
Ja, bij Speys zijn USB- en stroompunten aanwezig.

Kan ik parkeren bij Kinepolis Jaarbeurs?
Rondom de Jaarbeurs is volop parkeergelegenheid. P1 en P3 zijn het gunstigst gelegen ten opzichte van Kinepolis Jaarbeurs. Bij langer dan 2 uur parkeren kun je gebruik maken van een gereduceerd parkeertarief. Toon je parkeerkaart aan de kassa van Kinepolis Jaarbeurs en ontvang het gereduceerd tarief van 10 euro.

Kun je pinnen op Echo Base Con?
Bij een aantal standhouders en exposanten kun je met pin betalen, maar lang niet overal. Neem dus voldoende contant geld mee. Er staan pinautomaten in de centrale hal van Jaarbeurs Utrecht (bereikbaar via Speys). Eventueel kun je ook pinnen op Utrecht Centraal.

Is er een garderobe aanwezig?
Er is geen garderobe aanwezig.

Kan ik naar buiten en daarna weer naar binnen?
Na het scannen van je toegangskaart krijg je een polsbandje. Op vertoon van dit polsbandje kun je vrij in- en uitlopen. Let op: polsbandjes zijn niet overdraagbaar. Bij beschadiging of verlies wordt de prijs van een dagkaart (€ 25,-) in rekening gebracht wanneer je weer terug naar binnen wilt.

Mag ik reclame maken/flyeren voor mijn evenement?
Het is NIET toegestaan tijdens Echo Base Charity Con om op welke wijze dan ook reclame te maken voor een evenement (bijvoorbeeld door middel van flyeren) zonder schriftelijke toestemming van Stichting Echo Base. Ook buiten het gebouw is het verboden te flyeren (op privéterrein van Kinepolis Jaarbeurs Utrecht danwel in de openbare ruimte van de gemeente Utrecht).

 

 …Terug naar de hoofdpagina

 [:en]Daily we receive all kinds of questions and the most recurring ones are listed and answered below. Should your question not be among there, please contact us through our contact form.

About Echo Base Charity Con

What is Echo Base (Charity) Con?
Echo Base Charity Con is a 100% Star Wars event by fans, for fans with the goal of offering a day filled with entertainment and the raising of funds for charity.

Why is the event called Echo Base?
The name Echo Base is derived from the Star Wars movie The Empire Strikes Back (1980) and became the name of the Dutch Star Wars fan club Echo Base which was active between 2000 and 2004. During that time three conventions were organized: in 2001, 2002 en 2003. Logically, the name Echo Base Con(vention) was chosen. While the fan club no longer exists, we decided to continue with the name Echo Base Con for the new editions.

Who is organizing Echo Base Charity Con?
Echo Base Charity Con is being organized by the Echo Base Foundation, which was active earlier between 2000 and 2004. For more information about the foundation, please check here.

Why does it have Charity in the title?
The raising of funds for a charity has always been an important aspect of Echo Base Con. In 2002, 2003 and 2017, the proceeds respectively went to the Dutch Cancer Society, the Make-A-Wish Foundation and UNICEF. The proceeds of our 2019 edition will also go towards a charity.

Where and when does Echo Base Charity Con take place?
Echo Base Charity Con takes place on Saturday, December 21, 2019 from 10AM-7PM at Kinepolis Jaarbeurs Utrecht.

Why was the date of December 21 chosen?
The date of December 21 was not chosen by chance: that week, the last installment of the Skywalker Saga, Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker, will debut in theaters.

Is the event suitable for all ages?
Echo Base Charity Con is an event suitable for the entire family! However, please do take into account that the sound levels might be somewhat loud during screenings at the main stage.

 

activiteiten echo base charity con

Activities

What kind of activities are there at Echo Base Charity Con?
In short: everything that has to do with Star Wars can be found at Echo Base Charity Con. Several guests who worked on the movies both off and on screen will be present/ During the panels you can learn more about their experiences in making the movies. Of course, you can meet our guests during the meet & greets. Thanks to fan groups such as the 501st Legion and the R2-D2 Builders Club you will come face to face with Stormtroopers, droids, rebels and other good & bad guys from the Star Wars universe. Or come dressed as your favorite character yourself! And of course you can purchase any kind of Star Wars merchandise at the numerous exhibitors.

Will there be signing sessions with the guests?
There are signing sessions planned for the majority of our guests. In most cases payment is required for getting autographs. The price is determined by our guests, but we aim to keep these prices as low as possible.

Do I have to bring something to get signed?
Our guests will have photos available for signing, but you are more than welcome to bring your own item to get signed.

Can I have my picture taken with the guests?
In many cases, this can be done at the table during the signing sessions. It is possible a fee may be required.

Do I have a guaranteed seat at a screening or panel?
Theatre 12 has 575 seats. Seats are available on a first come, first serve principle! If you want to be assured of a seat, please make sure you get there on time.

Is is possible to watch Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker at the event?
During Echo Base Con, an exclusive screening of Star Wars: The Rise of Skywalker will take place with special guests from the film in attendance, including Lee Towersey (R2-D2) and Brian Herring (BB-8). Separate tickets are needed for this screening. You can find more information here. Throughout the day, Kinepolis has several regular screenings of The Rise of Skywalker. Check out the Kinepolis site for times.

When will the program be made available online?
Our goal is to publish the program two weeks in advance of the event. We will announce the activities leading up to that time. You can find them in the menu under [Program].

Tickets

How can I purchase tickets?
Tickets are available through this page.

Can I buy tickets offline?
Unfortunately, it’s no longer possible to buy tickets offline. Primera has stopped selling physical tickets from July 1, 2019. Tickets can only be bought via this page.

Can I buy tickets on the day?
Should Echo Base Con 2019 not sell out in the pre-sale, tickets will be available at the door for € 25,00.

I’ve bought tickets via Paylogic, but have not received them yet. What do I do?
Do you have any questions about the (online) ticket sales? Then please contact the Paylogic Customer Service via customerservice.paylogic.com or call +31 20 700 9802.

I’ve bought tickets, but am now unable to go. Can I get a refund?
Unfortunately, it’s not possible to get a refund. You can safely resell your tickets via www.ticketswap.nl.

 

speys kinepolis jaarbeurs utrecht

 

Location

Is there a possibility to buy drinks and food?
Yes! During or after Echo Base Charity Con you can go to the ground floor of Kinepolis Jaarbeurs and visit Speys for a delightful lunch or dinner. Candies, sodas, crisps and other snacks are available in the Kinepolis Jaarbeurs store on the first floor. Just outside Kinepolis you can find Restaurant Ruig and Miyagi and Jones.

Can I bring my pet?
No, pets are not allowed, with the exception of Porgs.

Is the event accessible for wheelchairs?
Yes. Kinepolis Jaarbeurs has wheelchair spaces in every screening room. An elevator and accessible restrooms are also present.

Is Wi-Fi available?
Yes, Kinepolis Jaarbeurs offers complimentary Wi-Fi to all visitors. Registration may be required and availability cannot be guaranteed by Kinepolis or Stichting Echo Base.

Can I charge my phone/camera/laptop somewhere?
Yes, at Speys USB and power outlets are available.

Can I park my car at Kinepolis Jaarbeurs?
Around the Jaarbeurs there is ample parking space. P1 and P3 are located most favorably relative to Kinepolis Jaarbeurs. When parking for more than two hours you can make use of a reduced parking fee. Show your parking ticket at the register of Kinepolis Jaarbeurs to receive a reduced fee of 10 euro. When parking under two hours, the regular fee applies.

I have bought tickets via Paylogic, but I have yet to receive them? What should I do?
When in doubt if your order has gone through properly, you can always contact the customer service of Paylogic by phone via 0900-72956442, or by sending an email to customerservice@paylogic.com.

Can I pay with (credit/debit) card at Echo Base Con?
Some exhibitors accept cards, but not all. Please make sure you bring along enough cash. There is an ATM machine in the central hall of “Jaarbeurs” or at “Utrecht Centraal” railwaystation.

Is there a cloak room?
There is no cloak room in the venue.

Can I go outside the venue and back in?
After your ticket has been scanned, you will receive a wrist band. With the wrist band, you can move freely in and out of the venue. Please note: wrist bands are not transferable. If the wrist band is damaged or lost you will be charged the price of a day ticket (€ 25,-) if you want to gain re-entry to the event.

Can I promote my event?
During Echo Base Charity Con it is NOT permitted to advertise your event (for example by handing out flyers) without written permission from Stichting Echo Base. It is also not allowed to hand out flyers outside the venue, both on the private property of Kinepolis Jaarbeurs Utrecht as well in public space of gemeente Utrecht).

 

 …Back to the main page

 [:]